#Nieuws

Zien: Brabantia lanceert 4 nieuwe kleuren

De bekendste fabrikant van pedaalemmers en andere huishoudelijke producten lanceert enkele nieuwe kleuren
Geplaatst op  
Zien: Brabantia lanceert 4 nieuwe kleuren © Brabantia

Geen beter tijdstip om je dag wat te kleuren met goed nieuws: Brabantia pakt uit met een heel nieuw kleurenpalet voor de NewIcon en Bo pedaalemmers, de Touch Bins en zelfs de broodtrommels. Vanaf nu kun je de producten in vier nieuwe kleuren kopen: het elegante Terracotta Pink, het rustgevende Pine Green, het eigenzinnige Mineral Cinnamon en het luxueuze Champagne. Creative director van Brabantia Twan Verdonck vertelt over hoe dit kleurenpalet tot stand kwam.

“Voor de nieuwe reeks kleuren zijn we gaan kijken naar hoe een huishoudklusje een fijn ritueel kan worden, met behulp van kleur. Mijn team en ik gingen op zoek naar die kleuren die identiteit geven aan wat we binnenshuis voelen. Samen met mijn collega’s keken we naar wat mensen niet zo leuk aan het huishouden vinden. Vervolgens bedachten we hoe we dit fijner konden maken, door met kleur te werken.” aldus Twan Verdonck.

De nieuwe tinten dragen elk een specifieke betekenis met zich mee die Brabantia ontwikkelde door beurzen en trends nauwgezet in de gaten te houden. Vervolgens werd aan elke kleur een eigen identiteit gekoppeld. Twan: “Ons uitgangspunt voor dit nieuwe palet was om je met elke kleur in een positieve stemming te brengen. Het doel was om van klusjes in huis een fijne experience te maken, met de nodige esthetiek.”  Het resultaat van Brabantia’s research: vier bijzondere tinten die niet té opvallend zijn maar net inspelen op belangrijke menselijke gevoelens en een sfeer van welzijn in huis uitstralen.

Terracotta Pink speelt in op de natuurlijke aardetinten die nu uiterst populair zijn. Twan: “Bij deze kleur wilden we vooral het mediterrane gevoel naar binnen brengen. Het geeft een blosje aan je keuken. De kleur zorgt voor optimisme en tegelijkertijd met je beide benen op de grond staan. Het is belangrijk dat mensen kunnen landen na een drukke werkdag.”

Pine Green focust op de natuur, met een ingetogen maar tegelijkertijd intens groen dat een knipoog naar de natuur en rust is. Twan: “Deze kleur biedt echt veel opties, het is echt een dankbare tint voor een interieur. De hoofdinspiratie was hier een dennenwoud. Ideaal voor een Scandinavisch interieur of één waar veel planten aan zet zijn.”

Mineral Cinnamon werd in het leven geroepen om de drukke levens van de consumenten te counteren. Twan: “Dit is de tint bij uitstek als je wat lef en stoerheid in je interieur wilt tonen. Deze authentieke kleur doet je stilstaan bij jezelf. Deze karaktervolle kleur geeft je interieur een boost en past het best in een loft of woning met een industriële look.”

Champagne is tenslotte de kleur van luxe. Twan: “Hierbij keken we naar de glamoureuze uitstraling van een chique hotelkamer of een wellness resort, waarbij we ons de vraag stelden hoe we die luxe naar het huis konden halen. Deze kleur bevat een subtiel tintje goud dat prachtig speelt met het zonlicht in huis. De kleur geeft energie en gaat bijzonder goed met een donker interieur, waar ze een mooi contrast vormt.”

De nieuwe collectie is reeds beschikbaar op de webshop van Brabantia of in één van de verkooppunten.

Volg Actief Wonen op Facebook en Instagram om de nieuwste deco trends, tips, adresjes, DIY, lifestyle & food info en meer op de voet te volgen.