#Adresjes#Inspiratie#Restaurants#Trends#Winkelen

Trend: zeg het met neon


Geplaatst op  
Trend: zeg het met neon ©

Niet meteen iets voor in de huiskamer, maar al populair in winkels en horeca-zaken: de neon-letters. Zoals wel vaker het geval is met trends, doken ze eerst op bij kunstenaars, zoals Kelly Mark (www.kellymark.com) of Cerith Wyn Evans. Op pinterest doen verschillende foto’s de ronde van een reclamecampagne van Eristoff, met funky boodschappen als “Bring on the night.” De letters werden gemaakt door de Belgische 3d-designer Rizon Parein, www.rizon.be

Een van de beste neon-boodschappen hangt in de Parijse concept store Merci, www.merci-merci.com Het gaat om een quote van de dada-kunstenaar Francis Picabia: ‘Le luxe n’est pas un plaisir, mais le plaisir est un luxe.’ Uitgewerkt in neon-letters krijgt die boodschap vandaag een actueel kantje, want licht wordt een soort luxe met de powercuts van deze winter in aantocht.