#Nieuws#Trends

Batibouw in 10 quotes


Geplaatst op  
Batibouw in 10 quotes ©

Het was gisteren Batibouw-opening voor pers en professionals. Dat betekent babbelen, zien en bijleren over de nieuwigheden in bouw-en woonland. Van zonwering ontworpen door een voetballer over een douche voor mens en huisdier. Hieronder tien quotes, genoteerd op de stands.

1. Over het belang van goed sluitende ramen

‘Isolatie is het codewoord van vandaag en daar spelen we op in met onze nieuwe producten. Ramen, deuren, rolluiken: als die niet goed functioneren zijn het tochtgaten, en dat wil niemand nog vandaag. We verbeteren onze producten voortdurend om ze nog isolerender te maken. Daarnaast organiseren we infosessies rond isolatiepremies. Die worden zelfs aangevraagd door overheden,’ Koen Lepoutre, CEO van het Belgische bedrijf Winsol, specialist in ramen, deuren, zonwering en poorten. www.premiesessies.be

2. Over het design van voetballer Thomas Meunier voor Winsol

‘Als het goed is voor Jan Mulder, is het ook goed voor mij.’ ondergetekende, bij het horen dat Jan Mulder zich positief uitliet over het artwork van voetballer Thomas Meunier voor Winsol.

3. Over het verschil tussen klanten van BoschNeff en Siemens, volgens Bosch, Neff en Siemens zelf.

‘De Bosch-klant is gemoedelijk en gericht op zijn familie en vrienden. Degelijkheid vindt hij het belangrijkste.’

‘De Neff-klant is de echte hobbykok onder onze klanten.’

‘De Siemens-klant is iemand met een druk leven en weinig tijd, die houdt van strak design.’

4. Over energievriendelijkheid

‘Wat primeert is het kookgemak. Niemand ligt wakker van het verbruik van de oven,’ Dimitri Peeters, marketing manager van Bosch, Siemens en Neff

5. Over de heruitgave van de allereerste keukenkast van Siematic, de Urban.

‘Dit meubel dateert van 1929 en het is straf om te zien hoe flexibel de kast toen al was,’ Griet Van Roye van Siematic.

6. Over de dampkap als stijlstatement

‘Dampkappen zijn nooit ‘top of mind’ bij de mensen. Meestal hebben ze alles besteld en bedenken ze dan ‘oh nu nog de dampkap’. Novy wil er een ‘love product’ van maken. Het mikt onder meer op architecten met hun model ‘Mood’, tegelijk een licht-armatuur,’ Nicolas Block, PR-agent van Novy.

7. Over ‘the connected home’ en veiligheid.

‘Het verschil tussen domotica vroeger en nu is het gebruiksgemak. Door het mobiele internet bedien je nu alles met je smartphone en dat maakt het leven een pak makkelijker. Dat je systeem gehackt zou kunnen worden, daar ligt alleen de oudere garde wakker van. Jongeren zien vooral de voordelen,’ Nicolas Block, PR-agent van Niko, over het Niko Home Control systeem.

8. Over het douchetoilet

‘Et ici on a la toilette-douche,’ Françoise Dumont, marketing manager, van Facq. Even goed voor een klein misverstandje want ik zag die douche niet meteen, maar het ging dus om de ‘onderdouche’, een van de nieuwste trends in wc-land.

9. Over de combidouche voor mensen en huisdieren

‘Er zit een douchekop bovenaan en een ernaast op huisdierhoogte,’ Françoise Dumont, marketing manager, van Facq.

10. Over de nieuwe generatie combi-ovens

‘ Je moet er niet bij nadenken. De oven stelt zichzelf in op de juiste temperatuur en tijd, afhankelijk van het gerecht,’ Dimitri Peeters, marketing manager van Siemens, Neff en Bosch. Zo’n oven werkt dus als een soort gps voor je gerechten. Je geeft het gerecht in, en de oven doet de rest.