ARKET valt Brussel binnen met Scandinavische hype

ARKET is een Zweedse conceptstore die de 'less is more'-lijn doortrekt van je vestiaire naar je hele huisraad

ARKET lanceert na zijn ‘première’  in Londen een reeks continentale shops in Munchen, Copenhagen en ons eigen Brussel. We mogen spreken van een kleine ‘revolutie’ binnen de H&M-groep omdat er ook ‘food’ en producten uit verschillende sectoren mee gemoeid zijn.  

En niet zomaar wat fast-food. ARKET wil een uitdrager zijn van de New Nordic Food Manifesto, wat neerkomt op ecologisch verantwoord voeding produceren en consumeren.

arket_brussels_1

ARKET Brussels, aan de Guldenvlieslaan


ARKET’s geitenkaassalade in het ARKET Café

Daarnaast is het aanbod van kleding en interieurproducten bedoeld voor mannen, vrouwen en kinderen. De stijl is bedoeld als ‘tijdloos maar trendy’. Revolutionair voor de H&M-groep is een selecte aanwezigheid van niet-H&M producten. Het gaat van  huisporselein en badkamerartikelen, over kookboeken en kidstoys tot kantoorbenodigdheden.

ARKET-how_to_boil_an_egg_book_shot

ARKET’s Kookboekenselectie, ondermeer de ‘basic eibereidingen’

 

ARKET1-1000x650

Winkelopstelling komt strak en bijna medisch over. Bewuste stijlbreuk van het merk?


ARKET

Avenue de la Toison d’Or, 15
1000 Bruxelles

Peter Sarens Redacteur
instagram
Peter Sarens

Schoonheid zit in alles. Modern of antiek, natuur of techniek, chaos of orde. Emotie komt voort uit de juiste verhoudingen tussen kleur en vorm.