Sushi Shop viert haar 20e verjaardag in street art stijl!

Het gekende sushi concept nam drie street artists onder de arm voor een hedendaagse verjaardagscollab

© Sushi Shop

Sushi Shop – het concept met de zelfverklarende naam  – bestaat dit jaar al 20 jaar en dat vieren ze in stijl met een hypermoderne twist. Drie artiesten werden zorgvuldig geselecteerd om een exclusieve, custom made verjaardagsdoos te ontwerpen voor het afsluiten van een tweede bestaansdecennium van de sushiketen. 

De namen zijn niet van de minste: Ed Broner, Jay One en Nasty. Drie artiesten, elk met hun eigen identiteit en stijl, maar met één gemeenschappelijk doel: een unieke sushibox voor de twintigste verjaardag van Sushi Shop creëren.

Wie is wie

Ed Broner is de man achter de kleurrijke, psychedelische box met de ‘Love you’ boodschap. Hij ontwierp de doos vanuit het meest essentiële gevoel in de wereld: liefde. Zijn naam is verbonden aan verschillende disciplines: Ed is fotograaf en hedendaagse schilder, maar ontdekte de liefde voor graffiti in de jaren 80. De kosmopoliet woont in Berlijn, maar reist vaak. De doos voor Sushi Shop is een versmelting van een Aboriginal stippeltechniek en zijn liefde voor street art, vertegenwoordigd door de levendige kleuren.

Volg Ed op Instagram om meer van zijn werk te zien.

1/3
©Sushi Shop
2/3
©Sushi Shop
3/3
©Sushi Shop

Jay One laat zich kenmerken door een rebelse stijl met maatschappelijke verwijzingen. Deze man is één van de eerste graffiti-artiesten in Frankrijk en bezieler van de legendarische graffitigroep Bad Boy Crew. Vandaag spitst hij zich toe op muziek, de schilderkunst en street art onder het pseudoniem Black Picasso. Zijn doos is een nostalgische ode aan graffiti van de jaren negentig met een knipoog naar het lied ‘Celebration’ van Kool and the Gang.

Volg Jay One op Instagram om meer van zijn werk te zien.

1/3
©Sushi Shop
2/3
©Sushi Shop
3/3
©Sushi Shop

Nasty begon in 1988 als graffiti artist met het taggen van trein- en metrostellen en de bijhorende ruimten. Daaruit ontstonden zijn bekendste werken op ongebruikelijke materialen zoals o.a. zijn getagde metromap van Parijs en de gesprayde tegeltjes in abstracte volgorde van een Parijs metrostation. Voor Sushi Shop ontwierp hij een vlekkendoos verwijzend naar zijn meest geliefde en krachtigste voorwerp: de spuitbus.

Volg Nasty op Instagram om meer van zijn werk te zien.

1/3
©Sushi Shop
2/3
©Sushi Shop
3/3
©Sushi Shop

De verjaardagsdozen zijn vanaf nu – tijdelijk – beschikbaar in de Sushi Shop winkels. Ze bevatten 42 sushi’s en kosten 45 euro per doos.

Ben je een trotse eigenaar van een street art Sushi Shop box? Vier hun verjaardag mee met de hashtag #sushishop20years.

Lees ook:

Dille & Kamille lanceert vijf klassiekers van stoelen

In jouw interieuragenda voor september: Brussels Design Market

Volg Actief Wonen op Facebook en Instagram om de nieuwste deco trends, tips, adresjes, DIY, lifestyle & food info en meer op de voet te volgen.